Wiadomości branżowe

Super auta, super opony, super technologie

Wszystkie samochody, a zwłaszcza te sportowe, wymagają odpowiednio dobranych opon. Producenci prześcigają się, oferując coraz lepsze i coraz ciekawsze modele opon. Przyjrzyjmy się oponom premium, w których zostały zastosowane najnowocześniejsze technologie.Michelin Pilot Super SportSą to jedne z najszybszych produkowanych seryjnie opon na świecie. Zastosowane w tym modelu innowacje zostały opracowane dzięki 15 (!) z rzędu zwycięstwom w bardzo wymagającym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Specjalnie na potrzeby tego wyścigu została stworzona technologia podwójnej mieszanki, tzw. Bi-Compound, która polega na rozmieszczeniu dwóch różnych mieszanek gumy po wewnętrznej i zewnętrznej stronie bieżnika. Na zewnętrznej stronie zastosowano wzmocniony sadzą elastomer, zapewniający wytrzymałość nawet w ostrych zakrętach. Natomiast elastomery po wewnętrznej stronie przylegają do najmniejszych nierówności powierzchni, zapewniając dobrą przyczepność.Również technologia Variable Contact Patch 2.0 została opracowana z myślą o zagwarantowaniu dobrej przyczepności, tym razem przy gwałtownym przyspieszeniu na prostej i

Wszystkie samochody, a zwłaszcza te sportowe, wymagają odpowiednio dobranych opon. Producenci prześcigają się, oferując coraz lepsze i coraz ciekawsze modele opon. Przyjrzyjmy się oponom premium, w których zostały zastosowane najnowocześniejsze technologie.

Michelin Pilot Super Sport

Są to jedne z najszybszych produkowanych seryjnie opon na świecie. Zastosowane w tym modelu innowacje zostały opracowane dzięki 15 (!) z rzędu zwycięstwom w bardzo wymagającym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Specjalnie na potrzeby tego wyścigu została stworzona technologia podwójnej mieszanki, tzw. Bi-Compound, która polega na rozmieszczeniu dwóch różnych mieszanek gumy po wewnętrznej i zewnętrznej stronie bieżnika. Na zewnętrznej stronie zastosowano wzmocniony sadzą elastomer, zapewniający wytrzymałość nawet w ostrych zakrętach. Natomiast elastomery po wewnętrznej stronie przylegają do najmniejszych nierówności powierzchni, zapewniając dobrą przyczepność.

Również technologia Variable Contact Patch 2.0 została opracowana z myślą o zagwarantowaniu dobrej przyczepności, tym razem przy gwałtownym przyspieszeniu na prostej i wchodzeniu w zakręty z dużą prędkością. Cel został osiągnięty dzięki temu, że opona zmienia kształt w zależności od toru jazdy. Kształt obszaru styku opony z nawierzchnią przy wchodzeniu w zakręt zmienia się, jednocześnie powierzchnia gumy stykająca się z podłożem pozostaje taka sama.

Większą stabilność opony przy dużych prędkościach zapewnia opasanie Twaron ?. Zastosowane włókno aramidowe o wysokiej gęstości jest bardzo wytrzymałe na rozciąganie. Wg producenta próbka Twaronu? jest pięciokrotnie bardziej wytrzymała od próbki stali o tej samej masie.

Opony Michelin Pilot Super Sport zostały wybrane na pierwsze wyposażenie m.in. do F12berlinetta – jednego z najnowszych modeli Ferrari oraz do Ferrari F458 Italia, Porsche TURBO S, Koenigsegg Agera czy BMW M5 i M6.

 

Bridgestone Potenza S001

 

Opona zdecydowanie do mocnych samochodów o sportowym charakterze. Dużą zaletą tego modelu jest zaawansowany, asymetryczny wzór bieżnika, dzięki któremu opona ma dobre osiągi zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni przy dużym komforcie i bezpieczeństwie jazdy. Dzięki specjalnie zaprojektowanym pochyłym rowkom opona jest odporna na aquaplaning. Zastosowano też klocki obwodowe dla optymalnego trzymania się drogi, hamowania i przyczepności przy pokonywaniu zakrętów.  Dzięki zwiększeniu sztywności opony droga hamowania jest krótsza, a samochód lepiej się prowadzi, co szczególnie widać na zakrętkach. –  Model Potenza S001 to jeden z najczęściej sprzedawanych w klasie premium w naszym sklepie. Jest doceniany przez klientów ze względu na wytrzymałość i przyczepność – wyjaśnia Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl.

A to już wiesz?  Zdjęcie z fotoradaru i co dalej?

Bridgestone Potenza S001 znajduje się na fabrycznym wyposażeniu  np. w Ferrrari F458 Italia, Porshe Panamera czy Audi RS5.

 

Continental ContiSportContact Vmax

Jest naturalnym następcą dobrze znanego modelu ContiSportContact 2. To pierwsza na świecie opona drogowa, na której można osiągnąć prędkość do 360 km/h. Przy tak znaczących prędkościach największe zagrożenie to przegrzewanie się opony. Aby tego uniknąć nieznacznie zmniejszono głębokość bieżnika i zwiększono ilość kanałów na jego wewnętrznej stronie. Zoptymalizowany pod kątem dużych prędkości kontur opasania oraz wzmocnione ściany boczne gwarantują precyzyjne prowadzenie nawet przy działaniu dużych sił odśrodkowych. Continental ContiSportContact Vmax to opona do samochodów sportowych z silnikami o dużej mocy.

 

Dunlop SP Sport Maxx TT

 

W tym modelu zastosowano technologię DuPont? Kevlar&reg. Ściany boczne zostały wzmocnione i usztywnione włóknem kewlarowym, co zwiększyło precyzję prowadzenia. Dzięki unikatowej mieszance bieżnika z dodatkiem nanocząsteczek specjalnej sadzy stosowanej w oponach wyścigowych, łączonej z żywicami oraz polimerami, opona ma znakomitą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Dzięki tej innowacji Dunlop SP Sport Maxx TT wyróżnia także precyzyjne hamowanie i łagodne, równomierne zużycie. Technologia Dunlop Touch Technology z zapewnia dobre czucie nawierzchni drogi.

Ten model jest montowany jako fabryczne wyposażenia m.in. dla BMW X3, Renault Megane – RS czy też Volkswagen Phaeton.


dostarczył infoWire.pl

Źródło Oponeo. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy