E-konsumenci Elektromobilność transport

DPD Polska rozszerza elektryczną flotę o kolejne 50 pojazdów

DPD Polska rozszerza elektryczną flotę o kolejne 50 pojazdów
DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon marki Mercedes-Benz przystosowane są do dostarczania przesyłek w centrach dużych i średniej wielkości miast. Rozszerzanie e-floty o nowoczesne samochody prestiżowej marki to ważny krok na drodze do neutralności doręczeń, która jest celem długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju DPDgroup. Łącznie DPD Polska w swoich zasobach ma już sto tego typu pojazdów.

DPD Polska rozszerza elektryczną flotę o kolejne 50 pojazdów

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon marki Mercedes-Benz przystosowane są do dostarczania przesyłek w centrach dużych i średniej wielkości miast. Rozszerzanie e-floty o nowoczesne samochody prestiżowej marki to ważny krok na drodze do neutralności doręczeń, która jest celem długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju DPDgroup. Łącznie DPD Polska w swoich zasobach ma już sto tego typu pojazdów.

Samochody eVito Furgon marki Mercedes-Benz wyposażone są w silnik elektryczny o maksymalnej mocy 85 kW (116 KM), którego średnie zużycie energii elektrycznej wynosi 24,9 kWh na 100 km. Dzięki zasięgowi 150 km eVito Furgon dobrze sprawdza się w ruchu miejskim. Eksploatacja tego modelu jest wolna od emisji dwutlenku węgla, dzięki czemu może on poruszać się w strefach czystego transportu. Model posiada także możliwość sterowania poziomem rekuperacji (odzyskiwania energii podczas hamowania), co sprawia, że kierowca ma wpływ na wielkość zasięgu.

E-konsumenci oczekują zrównoważonych działań
DPD Polska realizuje politykę DPDgroup w zakresie zrównoważonego rozwoju kierując się wytycznymi ONZ (United Nations Sustainable Development Goals). Zgodnie z oczekiwaniami swoich klientów koncentruje się na logistyce miejskiej oraz redukowaniu śladu węglowego prowadzonej działalności. Tegoroczne opracowanie Barometr E-shopper potwierdziło, że e-konsumenci wymagają od marek i firm działań, które zapewnią skuteczne usługi przy jednoczesnej trosce o środowisko naturalne i otoczenie społeczne.

– W czasie pandemii koronawirusa wzrosła wrażliwość nie tylko na kwestie ochrony zdrowia, ale i te związane z koniecznością zapobiegania zmianom klimatu. Zauważamy wzrost rynku towarów z „drugiej ręki” i zwiększone zapotrzebowanie na przyjazne dla środowiska opcje doręczenia. Staramy się spełniać te oczekiwania poprzez wprowadzenie do naszej floty pojazdów nisko i zeroemisyjnych. Kolejne samochody typu plug-in to ważny krok DPD Polska w tym kierunku – komentuje Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

A to już wiesz?  Bezpiecznie jak w cyfrowym tacho

– Rozwiązaniem odpowiadającym na potrzeby zarówno klimatu, jak i gospodarki, jest elektromobilność. Jako koncern jesteśmy przygotowani na te zmiany, oferując już dziś nasze flagowe modele dostawcze – eVito oraz eSprintera – w wersji z napędem elektrycznym. Jesteśmy dumni, że firma DPD Polska zdecydowała się właśnie z nami rozwijać swoją zeroemisyjną flotę. Zdajemy sobie sprawę, że elektryczne pojazdy dostawcze są wciąż nowością. Jednak dzięki kilkuletnim inwestycjom w rozwój tych produktów oraz szkolenia sieci sprzedaży i serwisu dziś mogę zapewnić, że jako Mercedes-Benz Polska jesteśmy gotowi, by zagwarantować klientom pełne wsparcie w ich użytkowaniu- mówi Thomas Greipel, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Vans w Polsce.
– Bardzo cieszymy się, że nasz klient DPD Polska w tym roku powiększył swoją flotę o eVito. Utwierdza nas to w przekonaniu, że zeroemisyjne środki transportu są praktycznym rozwiązaniem dla branży kurierskiej. Kierowcy zyskują nowe przywileje, w tym możliwość wjazdu do stref czystego transportu czy poruszanie się buspasami. Z całą pewnością przekłada się to na szybkość realizowanych doręczeń, a w efekcie na wyniki finansowe – dodaje Marcin Stępczak, wiceprezes Duda-Cars S.A. autoryzowanego dealera i serwisu Mercedes-Benz.
Zrównoważone inwestycje DPD Polska

DPD Polska dysponuje w logistyce miejskiej także innymi rozwiązaniami. Oddziały miejskie powstające w dzielnicach mieszkalnych i biznesowych oraz w centrach miast realizują doręczenia rowerami, rowerami elektrycznymi cargo, skuterami elektrycznymi, a także pieszo. Placówki te stanowią istotną część sieci DPD Pickup liczącej ponad 4 tys. punktów. Przyjazną dla otoczenia logistykę miejską ułatwiają także usługi dopasowane do preferencji odbiorcy, co pozwala zwiększyć odsetek doręczeń w pierwszej próbie. Aplikacja mojapaczka.dpd.com.pl daje konsumentom możliwość samodzielnego zarządzania przesyłką i ułatwia kontakt z kurierem, dzięki czemu zamówienie szybciej trafia pod wskazany adres.

Do redukcji emisji przyczynia się również optymalizowanie połączeń drogowych. DPD Polska od dwóch lat wdraża nowy model logistyczny polegający na decentralizacji procesów, dzięki czemu skracają się trasy przejazdów i zmniejszają szkodliwe emisje. We wszystkich obiektach firma stosuje rozwiązania oszczędzające energię i wodę, prowadzi selektywną zbiórkę odpadów, a w nowych placówkach instaluje systemy fotowoltaiczne i oświetlenie LED oraz inne rozwiązania zgodne ze standardami energooszczędności. DPD Polska regularnie dokonuje także certyfikowanych zakupów tzw. „zielonej energii”, co również przyczynia się do obniżenia śladu węglowego.

A to już wiesz?  Biznes deklaruje, że pandemia nie zahamuje wydatków na innowacje

Międzynarodowa sieć kurierska DPDgroup zobowiązała się do 2025 r. znacząco obniżyć ślad węglowy doręczeń w wybranych europejskich miastach i zmniejszyć emisje o co najmniej 80% w porównaniu z rokiem 2020.

***
O DPD Polska
DPD Polska [dpd.com.pl] jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 7,5 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią ponad 4 tys. punktów DPD Pickup oraz DPD Pickup Oddziałów Miejskich. Dzięki innowacyjnym technologiom, znajomości lokalnej specyfiki i doskonałej obsłudze, DPD dostarcza usługi najwyższej jakości nadawcom i odbiorcom paczek. W 2016 r. DPD Polska wprowadziła jako pierwsza na rynku możliwość dokonania płatności za pobranie kartą u kuriera. W 2018 r. firma rozwinęła sieć oddziałów miejskich i wprowadziła nowe usługi dla biznesu – DPD Today i Dostawy Nocne.

DPDgroup doręcza codziennie 7,5 mln przesyłek na całym świecie. Dysponuje zespołem 97 tys. ekspertów od doręczeń działających pod markami DPD, Chronopost, SEUR i BRT oraz siecią 58 tys. punktów Pickup. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste. W 2020 roku DPDgroup wzmocniła zobowiązanie dotyczące zmniejszenia śladu węglowego. W ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu firma będzie doręczać przesyłki w wielu miastach Europy w sposób neutralny dla środowiska z celem poprawy jakości życia ich mieszkańców.

Zrównoważony rozwój DPDgroup
Raport DPDgroup CSR 2020 [eng]
Logistyka miejska DPDgroup
Analiza Barometr E-shopper 2020

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy