BIZNES Motoryzacja

Hamowanie złych nawyków

Hamowanie złych nawyków
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Dział Opon firmy Continental w Wielkiej Brytanii, kierowcy mają świadomość braku wystarczających umiejętności prowadzenia

Data publikacji: 2015-12-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Hamowanie złych nawyków
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Dział Opon firmy Continental w Wielkiej Brytanii, kierowcy mają świadomość braku wystarczających umiejętności prowadzenia samochodu.

Hamowanie złych nawyków BIZNES, Motoryzacja - Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Dział Opon firmy Continental w Wielkiej Brytanii, kierowcy mają świadomość braku wystarczających umiejętności prowadzenia samochodu.

Celem badania było poszukiwanie rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo na drogach i służących zmniejszeniu liczby wypadków drogowych. Z odpowiedzi 2 000 kierowców wynika, że trzy czwarte z ankietowanych postrzega niskie umiejętności prowadzenia pojazdu jako główne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze i główną przyczynę irytacji uczestników ruchu podczas jazdy. Więcej niż siedmiu na dziesięciu przebadanych Brytyjczyków przyznaje, że ich własny styl jazdy samochodem irytuje innych kierowców. Mimo, iż respondentów denerwują nonszalanckie nawyki innych, często sami reagują na nie złością, a nawet jeszcze bardziej agresywną jazdą, która stwarza kolejne zagrożenia.

– Prowadzenie pojazdu jest złożonym zadaniem, które wymaga koncentracji. Wykorzystanie innowacyjnych technologii w przemyśle motoryzacyjnym przybliża nas do świata bez wypadków drogowych. Jest to część naszego długofalowego programu „Wizja Zero”, w którym skupiamy się na zmniejszeniu liczby wypadków dzięki zastosowaniu przełomowych rozwiązań nie tylko w produkcji opon, ale także w dostarczaniu zaawansowanych systemów bezpieczeństwa montowanych w pojazdach – komentuje Mark Griffiths, rzecznik Continental Tyres w Wielkiej Brytanii.

Badanie wykazało również, że w co czwartej podróży dostrzegamy złe nawyki innych za kierownicą, z których do najgorszych należą: korzystanie z telefonu komórkowego, niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy samochodami, tzw. „siedzenie na ogonie”, niebezpieczne wyprzedzanie oraz brak sygnalizowania planowanego manewru. Mimo świadomości podejmowanego ryzyka, 39 procent kierowców przyznaje się do przekroczenia ograniczenia prędkości w ciągu ostatniego miesiąca. Prawie jedna dziesiąta respondentów potwierdza też, że korzysta z telefonu komórkowego podczas prowadzenia pojazdu. Jak wynika z danych Departamentu Transportu, ponad 500 wypadków drogowych w Wielkiej Brytanii każdego dnia kończy się obrażeniami lub śmiercią (dane roczne do końca marca 2015 r.). Ponieważ rozwój techniki wpływa w coraz większym stopniu na automatyzację prowadzenia pojazdów, to właśnie rozwój systemów bezpieczeństwa jest postrzegany jako główny sposób na wyeliminowanie błędnych działań kierowców.

A to już wiesz?  2020 w CarForFriend - rewolucja pod względem dokonywania zakupów internetowych

W obliczu zaprezentowanych wyników badania przeprowadzonego przez Continental perspektywa korzystania z samochodów bezzałogowych jest niezwykle kusząca. W pierwszej dziesiątce korzyści wynikających z autonomicznej jazdy podanych przez respondentów znalazły się:

Bezpieczeństwo drogowe
Bardziej efektywny/krótszy czas podróży
Wymagana mniejsza koncentracja
Zmniejszone koszty ubezpieczenia (dzięki mniejszej liczbie wypadków)
Możliwość korzystania z telefonu komórkowego
Większa mobilność osób nieprowadzących pojazdów
Możliwość jedzenia w samochodzie
Możliwość czytania w samochodzie
Bardziej produktywne wykorzystanie czasu
Możliwość korzystania z tabletu/laptopa w czasie jazdy

– Należy jednak zwrócić uwagę, że rozwój technologii wpływających na poprawę bezpieczeństwa na drogach nie może zastąpić koncentracji i zdrowego rozsądku kierowcy podczas jazdy – dodaje Mark Griffiths.

* * *

Continental AG

Z osiągniętymi w 2014 roku obrotami w wysokości 34,5 miliarda euro, Continental jest jednym z wiodących dostawców motoryzacyjnych na świecie, rozwijając inteligentne technologie dla transportu osób i ich dóbr. Jako wiarygodny partner i międzynarodowy producent opon, oferuje trwałe, bezpieczne i komfortowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Koncern działa w ramach pięciu działów: Podwozi i Bezpieczeństwa, Układów Napędowych, Wnętrz Pojazdów, Opon oraz ContiTech. Continental zatrudnia obecnie ponad 208 000 pracowników w 53 krajach.

www.continental-corporation.com

Dział Opon

Jako jeden z wiodących producentów opon na świecie, zatrudnia ponad 42 000 pracowników. Obecnie Dział Opon posiada na całym świecie 22 zakłady zajmujące się produkcją i rozwojem. Szeroka oferta produktów Działu oraz stałe inwestycje w badania i rozwój w znaczący sposób przyczyniają się do osiągnięcia efektywnej pod względem kosztowym i wydajnej ekologicznie mobilności.

www.continental.pl

Opony do pojazdów ciężarowych

Dział Opony do Pojazdów Ciężarowych jest jednym z największych producentów opon do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów przemysłowych na świecie.

www.continental-truck-tires.pl

Sponsoring

Dział Opon jest oficjalnym sponsorem Pucharu Niemiec w Piłce Nożnej, Major League Soccer w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, Pucharu Azji w Piłce Nożnej 2015 w Australii oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM we Francji.

A to już wiesz?  Mocny wynik Toyoty i Lexusa w rankingu niezawodności WhatCar

www.ContiSoccerWorld.com

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hamowanie złych nawyków BIZNES, Motoryzacja - Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Dział Opon firmy Continental w Wielkiej Brytanii, kierowcy mają świadomość braku wystarczających umiejętności prowadzenia samochodu.
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy