BIZNES Motoryzacja

Lexus na pierwszym miejscu w badaniu satysfakcji klientów

Lexus na pierwszym miejscu w badaniu satysfakcji klientów
Lexus zdobył pierwsze miejsce w badaniu American Customer Satisfaction Index 2018 w kategorii producentów samochodów luksusowych. To już czwarty raz z rzędu, kiedy japońska marka uzyskuje taki

Data publikacji: 2018-09-06
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Lexus na pierwszym miejscu w badaniu satysfakcji klientów
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja

Lexus zdobył pierwsze miejsce w badaniu American Customer Satisfaction Index 2018 w kategorii producentów samochodów luksusowych. To już czwarty raz z rzędu, kiedy japońska marka uzyskuje taki wynik.

Lexus na pierwszym miejscu w badaniu satysfakcji klientów BIZNES, Motoryzacja - Lexus zdobył pierwsze miejsce w badaniu American Customer Satisfaction Index 2018 w kategorii producentów samochodów luksusowych. To już czwarty raz z rzędu, kiedy japońska marka uzyskuje taki wynik.

Lexus zdobył pierwsze miejsce w badaniu American Customer Satisfaction Index 2018 w kategorii producentów samochodów luksusowych. To już czwarty raz z rzędu, kiedy japońska marka uzyskuje taki wynik.

 

Lexus niezmiennie w czołówce

Lexus zdobył 85 punktów w 100-punktowej skali, po raz czwarty zdobywając pierwsze miejsce i po raz kolejny w ośmioletniej historii badania utrzymując się w ścisłej czołówce w kategorii samochodów luksusowych. W tym roku na pierwszym miejscu ex aequo z Lexusem znalazła się również europejska marka Volvo. Z rezultatem 84 punktów trzecie miejsce przypadło należącemu do Forda Lincolnowi. Średni wynik dla całego rynku to 82 punkty.

Dokładne badanie

Badanie American Customer Satisfaction Index zostało stworzone przez naukowców z University of Michigan. Przy sporządzaniu raportu dotyczącego rynku motoryzacyjnego uwzględnia się bardzo wiele elementów auta, przede wszystkim: niezawodność, właściwości jezdne, stylistkę nadwozia, wygląd i jakość wykonania wnętrza, wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa, komfort podróżowania, technologie obecne na pokładzie, zużycie paliwa, gwarancję, a nawet sposób działania strony internetowej producenta. W tym roku w badaniu uczestniczyło 4 649 respondentów, którzy opisali poziom swojego zadowolenia z nowo nabytych samochodów.

Kolejna wygrana

Wynik Lexusa w American Customer Satisfaction Index to jeden z wielu sukcesów japońskiej marki. W tegorocznym rankingu J.D. Power Resale Value Awards, wskazującym modele o najniższej utracie wartości, samochody Lexusa zwyciężyły w czterech kategoriach. Lexus IS okazał się najlepszym kompaktowym sedanem klasy premium, a GS ma najmniejszą utratę wartości w kategorii średnich sedanów premium. Wśród dużych aut luksusowych zwyciężył model LS, a pośród SUV-ów średniej wielkości najmniej na wartości traci Lexus GX.

A to już wiesz?  Premiera flagowej hulajnogi Fiat 500

Amerykanie uwielbiają samochody Lexusa

Według danych portalu U.S. News Lexus RX to obecnie najpopularniejszy luksusowy SUV średniej wielkości w USA, podobnie model NX, który ciągle utrzymuje się w ścisłej czołówce pośród kompaktowych SUV-ów. Dużą popularnością cieszą się również luksusowe sedany od Lexusa, takie jak nowy LS czy debiutujący właśnie w Europie ES. Posiadacze Lexusów są do tego wyjątkowo wierni marce. Według badań sieci autokomisów CarMAX, aż 30,4 procent właścicieli Lexusów ponownie wybiera auta tego producenta. To o ponad połowę więcej od średniej, która wynosi 19,4 procent.

 

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Lexus na pierwszym miejscu w badaniu satysfakcji klientów BIZNES, Motoryzacja - Lexus zdobył pierwsze miejsce w badaniu American Customer Satisfaction Index 2018 w kategorii producentów samochodów luksusowych. To już czwarty raz z rzędu, kiedy japońska marka uzyskuje taki wynik.
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy