BIZNES Motoryzacja

Nowe normy emisji CO2 i pełna ochrona wysokowydajnych silników

Nowe normy emisji CO2 i pełna ochrona wysokowydajnych silników
Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km

Data publikacji: 2019-05-23
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Nowe normy emisji CO2 i pełna ochrona wysokowydajnych silników
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja

Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2.

Nowe normy emisji CO2 i pełna ochrona wysokowydajnych silników BIZNES, Motoryzacja - Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2.

Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2[1]. W unijnych przepisach zwrócono uwagę na to, że producenci samochodów coraz częściej postrzegają nowoczesne silniki jako sposób na zmniejszenie śladu węglowego. Wysokowydajne silniki są jednak podatne na usterki i awarie. Dlatego Dział Olejowy Shell wprowadził do oferty olej Shell Helix 0W, który z jednej strony pomaga producentom OEM osiągnąć docelowy poziom emisji, a z drugiej chroni silniki przed poważnymi awariami.

 

Obecnie niemal 70% nowych pojazdów sprzedawanych w Europie jest wyposażonych w turbosprężarki[2], a jak wynika z badań, do 2022 r. zostanie wyprodukowane około 62,5 miliona takich pojazdów[3], co stanowi odpowiedź producentów na przepisy UE. Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2[4]. Termin wyznaczony w przepisach będzie dla producentów decydującym momentem. Z tego powodu widoczna jest tendencja downsizingu silników w celu ograniczenia emisji CO2 poprzez mniejsze zużycie paliwa, podczas gdy wyposażanie pojazdów w turbosprężarki ma zapobiegać obniżeniu wydajności.

 

Rozwiązanie dla silników w ekstremalnych warunkach

Downsizing oznacza jednak, że warunki pracy silników są znacznie bardziej wymagające. Ekstremalne temperatury i wysokie ciśnienie sprawiają, że kompaktowe silniki z turbodoładowaniem są podatne na usterki, w tym poważne awarie.

 

Z myślą o tych wymagających warunkach firma Shell stworzyła gamę produktów o niskiej lepkości, Shell Helix Ultra 0W, zaprojektowaną, aby chronić silniki i pomóc producentom OEM, mechanikom oraz kierowcom osiągnąć docelowy poziom emisji. Turbosprężarka wykonuje ponad 150 000 obrotów na minutę i może osiągnąć temperaturę do 1 000°C[5]. Opracowana naukowo formuła oleju Shell Helix 0W nie tylko gwarantuje utrzymanie niskiej temperatury silnika. Służy także jako smar do łożysk turbosprężarki, zapobiegając zatorom, które mogą prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.

A to już wiesz?  AUTO1 Group digitalizuje polski rynek handlu samochodami.

 

Nawet o 3% niższe zużycie paliwa i zapobieganie LSPI

Ponadto formuła Shell Helix Ultra 0W o niskiej lepkości i niskim współczynniku tarcia pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%[6], ograniczając tym samym ślad węglowy. Korzystanie z gamy produktów pozwala zmniejszyć emisję CO2 aż o 70 kilogramów rocznie przy średnim rocznym przebiegu 14 500 km[7]. Aby lepiej to zobrazować, jest to taka sama ilość, jaka powstaje po zaparzeniu 7 000 filiżanek kawy[8].

 

Zaostrzone wymogi sprawiają, że do nowych silników potrzeba bardzo konkretnych olejów, spełniających normy branżowe. Przedwczesny zapłon przy niskiej prędkości obrotowej silnika (LSPI) to anomalia wywoływana podwyższonym ciśnieniem w cylindrach, które często występuje w nowoczesnych silnikach w chwili wysokiego momentu obrotowego przy małej prędkości. Zapobieganie niekontrolowanemu przeskokowi iskry (LSPI) jest możliwe dzięki konkretnemu składowi oleju, a formuła Shell Helix Ultra 0W posiada niezbędne właściwości zapewniające zgodność z nowymi normami branżowymi.

 

„Unijne przepisy dotyczące emisji CO2 z pojazdów stanowią punkt zwrotny dla przemysłu motoryzacyjnego, czego dowodem jest nowa generacja nowoczesnych, wydajnych silników, zaprojektowanych z myślą o zużywaniu mniejszej ilości paliwa, a co za tym idzie, emitowaniu mniejszej ilości CO2. Niemal 70% samochodów sprzedawanych w Europie jest wyposażone w silniki z turbodoładowaniem, co oznacza, że każdego roku miliony z nich są narażone na poważne awarie z powodu braku odpowiedniej konserwacji” – powiedział
Dr Jens Sommer z Shell

 

„Olej silnikowy ma bezpośredni wpływ na wydajność pojazdu i silnika, dlatego chcemy pomóc producentom, warsztatom oraz kierowcom zadbać o nowoczesne silniki w sposób bezproblemowy, a jednocześnie przedłużyć żywotność ich pojazdów. Z uwagi na nowe podejście do projektowania silników opracowaliśmy gamę olejów silnikowych klasy premium, Shell Helix Ultra 0W, która gwarantuje długotrwałą wydajność w wymagających warunkach. Obniżenie zużycia paliwa nawet o 3% oraz ochrona w temperaturach do 1 000°C oznacza, że kierowcy mogą cieszyć się jazdą, niezależnie od tego, jak nagrzany jest silnik ich samochodu.” – dodał Dr Jens Sommer z Shell.

A to już wiesz?  Nowe trendy w sprzedaży flotowej - sprawdź, czego szukają Polacy na rynku wtórny

 

Gama produktów zainspirowana sportami motorowymi

Shell Helix Ultra 0W to gama w pełni syntetycznych olejów silnikowych klasy premium na bazie gazu ziemnego. Technologia Shell PurePlus to opracowany przez Shell przełomowy proces, który umożliwia uzyskiwanie z gazu ziemnego krystalicznie czystego oleju bazowego, niezawierającego praktycznie żadnych zanieczyszczeń obecnych w ropie naftowej.  Gama produktów, opracowana we współpracy z producentami OEM, powstała z myślą o wszystkich kierowcach, jednak inspirację stanowiły doświadczenia w dziedzinie sportu motorowego. Produkty odgrywają rolę smaru, czyszczą i chronią silnik oraz chłodzą go w temperaturach do 1 000°C.

 

[1] Komisja Europejska

[2] VDI News

[3] IHS Markit

[4] Komisja Europejska

[5]Przepływa 3x szybciej, zapewniając łatwiejszy rozruch oraz szybsze rozgrzewanie silnika w porównaniu ze specyfikacją API SN oraz na podstawie ASTM D4684

[6] Na podstawie wyników badania oszczędności paliwa wg klasyfikacji ACEA na silniku M111 w porównaniu z olejem stosowanym w branży

[7] Na podstawie ekwiwalentu CO2 na 1l zaoszczędzonego paliwa, niespalonego w silniku

[8] Deutsche Umwelthilfe 2015; Do produkcji energii potrzebnej do zaparzenia 2 filiżanek zużywa się 0,21 gr CO²

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Nowe normy emisji CO2 i pełna ochrona wysokowydajnych silników BIZNES, Motoryzacja - Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2.
Hashtagi: #BIZNES #Motoryzacja

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy